Novaschool Sunland time capsule

Cártama, 29 de abril de 2013. Después de leer acerca de una cápsula del tiempo que fue encontrada por unos obreros, enterrada bajo una losa de granito, debajo de un monumento en una antigua iglesia que se remonta a 1876, Year 7 decidió hacer su propia cápsula y enterrarla dentro del recinto escolar.

El frasco de piedra, hallado durante una reforma de la Iglesia Reformada Unida en Macclesfield, Cheshire, contenía periódicos de la época, sermones y una fotografía de un ministro de aquel momento.

Pero, ¿qué es una cápsula del tiempo? una cápsula del tiempo puede utilizarse para muchas cosas, incluyendo el almacenamiento de recuerdos, fotos, cartas, dibujos, baratijas u otras objetos de otros años, para ser redescubierta en el futuro por quien enterró la cápsula del tiempo o por alguien más.

¿Qué debemos poner en la cápsula? los alumnos escribieron redacciones sobre su día a día, cómo viven y qué les gusta hacer. Incluyeron un menú del colegio y una fotografía del grupo. Además, cada alumno puso un objeto personal dentro de la cápsula: bolígrafos, anillos, una pluma, pulseras, algo de dinero y otros artículos de “joyería”.

Entonces Year 7 escogió un punto concreto dentro del colegio y enterró su cápsula del tiempo.

Cártama, 29th April 2013. After reading about a time capsule dating back to 1876 which was discovered by builders beneath a church memorial under an enormous granite slab, pupils in year 7 decided to make their own and bury it within the school.

The stone jar found during renovation work at the United Reformed Church in Macclesfield, Cheshire contained newspapers, sermons and a photograph of the then minister.

So, what exactly is a time capsule? A time capsule can be used for many things, including storing memories, photos, letters, drawings, trinkets, or other things from years ago to be rediscovered by the one who made the time capsule, or somebody else.

What did we put into the capsule? Pupils wrote and drew about their day, how they lived and what they liked to do. They included school menus and a photograph of the group.  Then, each pupil put into the capsule something personal. This ranged from pens, finger skateboards, rubbers, money, wrist bands and other items of jewellery.

The pupils then chose their spot and buried the capsule somewhere in the school grounds.

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. More information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close