Foundation

El tema a tratar en Preschool y Nursery es “ Las personas que nos ayudan”. Los niños  aprenden cosas sobre las personas de nuestra comunidad que nos ayudan cada día en asuntos cotidianos, tales como la policía, los conductores de autobús, el personal sanitario, los bomberos, cocineros, dependientes,…etc. de que se trata cada trabajo, cual es el uniforme o su vestuario especial, equipamiento, medios de transporte, etc. Algunos padres están invitados al colegio para hablar sobre su trabajo. Los niños participan en variadas actividades relacionadas con este tema.

El tema en Reception es “Juguetes para nosotros“ . Los niños traen sus juguetes favoritos para enseñar y explicar a los demás. Descubren cómo funcionan los juguetes y de que están hechos. Leen libros sobre todo tipo de juguetes y aprenden cual es el mecanismo que les hace funcionar. También aprenden cosas sobre juguetes antiguos. El entorno está decorado como una tienda de juguetes. Los niños diseñan y fabrican juguetes con cajas y tubos de cartón reciclado.

 

The topic for Preschool and Nursery is “People Who Help Us”. The children are learning about the people in our community who help us on a daily basis, such as police, hospital staff, fire fighters, bus drivers, cooks, shop keepers, etc. They learn what the job entails, about the uniform or special clothing, equipment, vehicles, etc. Some parents are invited to come to school to talk about their work. The children engage in role play activities as a result of this topic.

Reception’s topic “Toys 4 Us” is all about toys. The children bring their favourite toys to school for “show and tell”. They discover how they work and what they are made of. They read books about many different types of toys and what forces are used to make them move. They also find out about toys from the past. The role play area becomes a toy shop. The children design and make a toy by recycling cardboard boxes and tubes.

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. More information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close